book reviews

Hygge – klucz do szczęścia

Książkę “Hygge – klucz do szczęścia”  autorstwa Meik Wiking zakupiłam w poniedziałek 12/06/2017 roku w Empiku. Szczerze mówiąc polowałam na książkę Hygge już jakiś czas temu, ale wtedy byłam nastawiona bardziej na egzemplarz Hygge – duńska sztuka szczęścia, ponieważ o niej było szumnie i głośno – wiele znanych osób poruszały jej temet m. in. Red Lipstick Monster, na swoim kanale youtube [ => klik ] a konkretniejszy link macie tutaj >[klik]

Ja zdecydowałam się na mniejszy odpowiednik Hygge i jestem bardzo mile oraz pozytywnie zaskoczona.

19191079_470386059975823_695424422_n

PLUS: Piękna oprawa – twarda okładka w minimalistycznej gamie kolorystycznej (odcienie niebieskiego i złotego oraz nieznaczne detale kolorystyczne) w kieszonkowym wydaniu, jak dla mnie idealnie – pełen minimalizm, bez przesadnego przepychu.

Autorem książki jest Meik Wiking – dyrektor Instytutu Badań nad Szczęściem w Kopenhadze, co również nie uszło mojej uwadze. Autor urodził się w Danii i od kilku lat prowadzi badania nad szczęściem, dlaczego w tym kraju? Dania jest uważana za najszczęśliwszy kraj na całej kuli ziemskiej – nasuwają się pytania: Jak to możliwe, przecież płacą takie wysokie rachunki? Przecież są jednym z najdroższych Państw w Europie. Jednak Duńczycy są szczęśliwi, ponieważ jak sami to tłumaczą, płacą za jakość życia.

19142242_468686943479068_1859889367_n

PLUS: Książka napisana bardzo przejrzyście – podzielona na 14 rozdziałów z mniejszymi podrozdziałami. Czytanie umilają piękne zdjęcia, a także wyszczególnione “WSKAZÓWKI”, które są po części podsumowaniem rozdziałów/ podrozdziałów.

MINUS – dla osób ze słabszym wzrokiem problematyczna może okazać się bardzo drobna czcionka.

W książce autor porusza wszelkie aspekty, które prowadzą do wewnętrznego Hygge – opisuje krok po kroku, co robić, by poczuć szczęście, by zmienić nawyki, ale tego nie da się opisać słowami – to TRZEBA przeczytać!

Książka urzekła mnie formatem, kolorystyką, i treścią – już samo czytanie wprawiało mnie w dobry nastrój i wiem, że często będę do Niej wracała. Rozdział po rozdziale, chcę przeżywać ją na nowo – jest to książka, która jest aktualna ZAWSZE, nie tylko do pierwszego przeczytania!

GORĄCO POLECAM! Ja swój egzemplarz już mam – EMPIK [klik] Dziękuję za tą PROMOCJĘ!

Dajcie znać jeśli także ją czytaliście! Jakie mieliście odczucia? Co Wam się podobało, a co nie? Może coś wykorzystaliście w życiu? Piszcie w komentarzach lub prywatnie 🙂

Leave a Reply

